Sisällön tuottamisen ei tarvitse olla vaikeaa!

Sisällön luontia ei kannata pelästyä. Sen ei tarvitse olla vaikeaa tai saavuttamatonta. Se on itse asiassa aika helppoa. Se ei vaadi sinulta sellaista, mitä sinulla ei ole annettavana. Se ei vaadi, että sinusta pitää nyt tulla loistava kirjailija ja opiskella tekstintuottamisen ammattilaiseksi. Se ei tarkoita, että siihen on kalenterista varattava tuntitolkulla aikaa ja omasta päivästä kaivettava ylimääräistä aivokapasiteettia.

Sisältö on kaiken perusta

Tavoitteesi on saada yhteys ihmisiin ja sisältö on se tapa, millä sen verkossa teet.

Sinulla voi olla vaikka kuinka hienot ja kalliit sivut mutta jos niissä oleva sisältö ei palvele ihmisiä, et saa ketään siitä kiinnostumaan. Toisaalta sinulla voi myös olla visuaalisesti karmean näköiset sivut, joilla ihmiset silti jatkuvasti vierailevat, koska saavat siitä hyötyä ja nautintoa omaan elämäänsä.

Sisältöä tehdään ihmisille

Hakukoneoptimointi ilman hyödyllistä ja korkealaatuista sisältöä ei auta blogiasi sijoittumaan hakutuloksissa. Sisältöä tulee ensisijaisesti aina luoda ihmisille ja optimoida hakukoneille.

Eli kirjoita aina ihmisille ja sitten muista tarkistaa, että se on siinä muodossa, että hakukoneita käyttävät ihmiset sen myös löytävät. Et siis missään nimessä luo sisältöä tunteettomalle, kasvottomalle koneelle, jota et voi ymmärtää. 

Sisältömarkkinointi on ihan mukavaa

Sisällön tuottaminen ja sisältömarkkinointi voivat vaikuttaa vaikeilta ja saavuttamattomilta asioilta - niitä ne eivät suinkaan ole. Digimaailma ja internet rakentuvat ihmisistä ja ihmiskontakteista. Ihmiset ovat kanssakäymisessä toistensa kanssa ihan niin kuin IRL - eli oikeassa elämässäkin.

Ihmiset hakevat ihmisiä ja ihmisten tuottamaa sisältöä - loistavaa internetissä on juuri se, että voimme löytää entistä laajemmin niitä ihmisiä, joiden kanssa haluamme olla yhteydessä. Ihmisiä, joihin emme välttämättä ikinä muuten saisi yhteyttä ja hakukone on se kanava, josta me voimme kaikki löytää toisemme.

Hakukoneet ovat olemassa, koske ne palvelevat ihmisiä. Ihmiset ovat ne, jotka asettavat toiveita ja vaatimuksia hakukoneiden toiminnalle. Hakukoneiden tavoite on tarjota asiakkailleen paras mahdollinen kokemus, jotta ne tulevat takaisin.

Optimoi jo ennen kuin aloitat

Se, kuinka sisällön saa hakukoneoptimoituun muotoon ei ole saavuttamaton tai monimutkainen asia.

Kun ymmärrät hakukoneoptimoinninsta perusasiat, pystyt aina jo lähtökohtaisesti luomaan optimoitua sisältöä. Optimoidun sisällön luominen on aina helpompaa kuin ensin luoda sisältöä, jota sitten myöhemmin lähdet käymään läpi optimointia varten - teet tällöin työn turhaan kahdesti.

Jos et jo ole sitä tehnyt, lukaise siis läpi suosittu hakukoneoptimoinnin opas, josta opit optimoinnin takana olevat periaatteet ja optimoinnin käytännön perusteet. Opas on helppolukuinen ja kirjoitettu sinulle, joka et ennen tätä päivää ole optimoinnista kuullutkaan. Se on pilkottu helposti luettaviin osiin eikä ole liian pitkä, joten sen saat lyhyessäkin ajassa nopeasti lukaistua.

Mutta minä en ole digitaalinen taituri!

Eikä sinun tarvitsekaan olla. Luodakseen loistavaa sisältöä, joka on ihmisille kirjoitettua ja hakukoneille optimoitua, ei tarvita muuta kuin halu luoda kontaktia muihin ihmisiin ja hieman tietotaitoa.

Miten siis luoda tätä mystistä sisältöä, jonka pitäisi olla sekä hakukoneille ymmärrettävässä muodossa että ihmisille hyvää luettavaa? Search Brain opettaa sinua luomaan loistavaa sisältöä, joka on selkeää, tarkoituksenmukaista ja juuri sinun kohdeyleisöllesi räätälöityä.